Jak przekonać rodzinę do zdrowych świąt? Co postawić na stole?

Okres świąt Bożego Narodzenia jest zwykle czasem, w którym większość osób przestaje liczyć kalorie i zwracać uwagę na jakość posiłków. W końcu na świątecznym stole znajduje się tyle pyszności… Niestety to kulinarne szaleństwo wiele osób kończy nie tylko z dodatkowymi kilogramami, lecz również problemami zdrowotnymi. Aby zadbać o samopoczucie najbliższych, warto zerwać z tradycją i tłuste, ciężkostrawne potrawy zastąpić zdrowymi.

12 wigilijnych potraw

Chociaż tradycja nakazuje, aby na wigilijnym stole stało dwanaście różnych potraw, warto rozważyć zmniejszenie tej liczby i – zamiast na ilości – skupić się na jakości. W miejsce kilkunastu pospiesznie upichconych dań rozsądniej jest przyrządzić kilka, lecz przygotować je z wyłącznie z najwyższych gatunkowo produktów ekologicznych. Jest to najlepszy sposób na zaoszczędzenie czasu i podniesienie jakości spożywanych przez całą rodzę posiłków.

Przepis na wigilijnego karpia

O tym, że ryby są zdrowe, nikogo nie trzeba przekonywać. Jeśli jednak król bożonarodzeniowego stołu – karp – będzie smażony i podany w ociekającej tłuszczem panierce, niewiele pozostanie z jego zdrowotnych właściwości. W trosce o zdrowie swoje oraz najbliższych warto zerwać z tym aspektem wigilijnego gotowania i przyrządzić karpia w piekarniku lub na parze.

Zdrowe Boże Narodzenie

Coraz więcej osób zwraca uwagę na jakość produktów, z jakich przygotowują swoje posiłki. Ten pozytywny trend zdaje się zanikać pod koniec roku. Takie myślenie jest szkodliwe dla zdrowia i zemści się bardzo szybko! Podczas planowania bożonarodzeniowego jadłospisu warto zatem postawić na wyroby dostarczone przez producentów, którym przyświeca idea zdrowego gotowania.

Wigilijne potrawy w babcinym stylu

Prawie każda pani domu odziedziczyła po swojej mamie lub babci zeszyt wypełniony kulinarnymi recepturami. Miały one tę zaletę, iż w ówczesnym czasach nie stosowano tylu sztucznych zamienników i chemicznych dodatków. W okresie Bożego Narodzenia, kiedy je się zdecydowanie najwięcej, szczególnie warto zajrzeć do babcinych zapisków i wyczarować tradycyjne, pozbawione współczesnych ulepszaczy dania.

Wigilijna kolacja i Boże Narodzenie na świecie

Chociaż polskie jedzenie zdecydowanie jest najlepsze, wiele kulinarnych inspiracji można również znaleźć na stołach mieszkańców innych krajów. Aby oszczędzić najbliższym rodzimych, tłustych i ciężkich potraw, można zaskoczyć ich daniem zapożyczonym z wigilijnego stołu z innego zakątku świata.

Jak zachować umiar w Boże Narodzenie?

Wigilia to dopiero początek – w większości domów kulinarna uczta trwa zwykle kilka dni. Zamiast więc kontynuować menu z wigilijnej kolacji, na następne dni warto zaplanować inny, lżejszy jadłospis. Pozwoli to uniknąć wielu przykrych dolegliwości żołądkowych i ograniczyć ewentualną rozpustę tylko do jednego wieczoru.

Jak schudnąć do Sylwestra?

W okresie Bożego Narodzenia łatwo stracić umiar, tym bardziej, że Nowy Rok za pasem – końcówka obecnego to zatem doskonały moment, by sobie odpuścić i do wszelkich postanowień wrócić od pierwszego stycznia! Problem pojawia się, gdy zamek lub guziki sylwestrowej kreacji nie chcą się dopiąć… Przed wzięciem kolejnej dokładki sernika warto przypomnieć sobie, że chociaż Boże Narodzenie to raptem kilka dni, konsekwencje braku umiaru odczuwalne będą przez tygodnie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *