Sposoby na nocną owsiankę

Chociaż hasło „owsianka nocna” brzmi zdumiewająco, kryje się pod nim… śniadanie! Pomysł przygotowywania go wieczorem wynika z przekonania części dietetyków, że podczas gotowania płatki owsiane tracą swą wartość odżywczą. Szykowana wieczorem owsianka bez gotowania to doskonałe rozwiązanie nie tylko dla osób szczególnie dbających o jakość jedzenia, lecz również dla wszystkich, którzy chcą oszczędzić trochę czasu.

Owsianka nocna na wodzie – hit czy kit?

O przygotowaniu owsianki na wodzie zamiast na mleku zaczęło się głośno mówić stosunkowo niedawno, a pomysł ten spopularyzowały lifestyle’owe blogerki. Idea ta wiąże się przede wszystkim z nietolerancją laktozy, na którą cierpi wiele osób w dorosłym wieku. Zastąpienie mleka wodą wbrew pozorom nie pozbawi śniadania smaku, jednak dla osób, które nie mogą się przekonać do tego pomysłu, smakowitym kompromisem będzie owsianka nocna z jogurtem.

Owsianka nocna z masłem orzechowym dla aktywnych fizycznie

Dla tych, którzy nie wyobrażają sobie poranka bez joggingu, świetnym pomysłem będzie dodanie do owsianki masła orzechowego. Spora dawka węglowodanów to ogromny zastrzyk energii, którym nie pogardzi żaden biegacz. Równie dobrym pomysłem będzie owsianka nocna z bananem czy orzechami – takie dodatki to gwarancja nadprogrsmowych kilometrów!

Owsianka nocna z truskawkami – smaki lata

Do jedzenia truskawek nikogo nie trzeba namawiać! Warto spożywać je zwłaszcza latem, gdy łatwo o polskie, czyste od substancji chemicznych owoce. Letnie smaki nie kończą się jednak na truskawkach! Maliny, jeżyny, jagody czy borówki – o tej porze roku lista słodkich, lecz zdrowych dodatków niemalże nie ma końca!

Owsianka nocna z jabłkiem i cynamonem na osłodę zimowych poranków

Koniec ciepłych miesięcy nie oznacza jednak przymusowego końca słodkich, owocowych śniadań. Króla polskich owoców – jabłko – można dostać praktycznie przez okrągły rok. Zimowe poranki bywają ponure i przygnębiające, dlatego wymagają wyjątkowego traktowania! Nocną owsiankę warto wtedy wzbogacić o rozgrzewające przyprawy, takie jak cynamon, goździki czy imbir. Orzechy, rodzynki czy kakao osłodzą każdyporanek! Przygotowaną wieczorem owsiankę można również delikatnie podgrzać przed samym spożyciem.

Owsianka nocna… wytrawna

Nie każdy ma jednak ochotę zaczynać dzień na słodko. To zupełnie zrozumiałe. Całe szczęście owsianki doskonale sprawdzają się również w wytrawnym wydaniu! Serca i żołądki miłośników niestandardowych połączeń podbije owsianka nocna z suszonymi pomidorami czy ze szpinakiem i serkiem ricotta. Doskonałym porannym owocem jest rzecz jasna awokado – bogate w witaminę E, A, B1, B2, C czy PP. Owsianka nocna właśnie z awokado i na przykład serem grana padano lub pomidorkami cherry będzie pyszną bombą witaminową!

Owsianka nocna z twarożkiem i świeżymi warzywami

Wzbogacenie śniadania o twaróg i świeże warzywa powinno zainteresować zwłaszcza osoby pragnące zwiększyć swoją odporność lub zgubić nieco na wadze. Zamiast twarogu owsiankę można podać z kefirem, zaś w kwestii doboru warzyw nie obowiązują absolutnie żadne ograniczenia.

Owsianka nocna kokosowa – odrobina egzotyki na talerzu

Dla łasuchów pragnących urozmaicić swoje posiłki najlepszym rozwiązaniem będzie sięgnięcie po egzotyczne dodatki. Mogą to być owoce jak mango, melon czy papaja, jednak równie dobrze sprawdzi się… mleko kokosowe! Jego wyjątkowy smak natychmiast urozmaici każdą owsiankę i uczyni z niej prawdziwą, egzotyczną ucztę!

Owsianka nocna z chia – białko, błonnik i przeciwutleniacze

Niezależenie od pozostałych dodatków, owsiankę warto wzbogacić również o nasiona chia, których zalety trudno przecenić. Bogate w białko i błonnik są również doskonałym źródłem przeciwutleniaczy i kwasów tłuszczowych omega-3. Badania dowodzą, że włączenie ich na stałe do diety może poprawić niektóre parametry krwi, zmniejszyć ryzyko chorób sercowo-naczyniowych i cukrzycy typu 2. W spory zapas tych cudownych nasion mocy powinny zaopatrzyć się zwłaszcza osoby, którym zależy na zgubieniu kilku zbędnych kilogramów.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *